dimarts, 21 de febrer del 2023

Llengua materna



Trist és,  que segons la UNESCO, cada dues setmanes,  desaparegui una llengua.

Tot el que es va perdent,  en comunicació,  connexió entre éssers humans, quan ocorre aquest fet.

Avui, és el dia internacional de la llengua materna. 

La reivindico,  per quant m'ha portat a la neva vida i perquè he pogut comprendre el món que m'enrevolta. 

Per tot el què he pogut parlar,  escriure, compartir i intercomunicar-me.

Cap gràcia em fan les llengües imposades i uniformadores. 

És la gran tècnica colonitzadora per robar l'ànima dels pobles i esclavitzar-los. 

Qui perd la llengua materna,  perd la seva identitat. 

Orgullós estic d'ella, I ja no entraré (fa molts anys ho vaig decidir) en polèmiques estèrils. 

La defensaré com fins ara, emprant a diari. Que es visualitzi a través dels meus poemes i escrits. 

Que voli, lliure sempre. 

Tant me l'estimo, que malgrat la repressió i opressió que vaig rebre, mai vaig renunciar a ella i li he dedicat tota la meva vida.


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

21 de febrer de 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada