dimarts, 28 de febrer del 2023

Cròniques d'un pingüí




Soc en Neuiti.

Els meus pares,  havent acabat el curs acadèmic amb notes brillants,  em proposaren un regal.

Un viatge. 

Vaig triar el pla de Mallorca. Estava una mica cansat de neu.

Varem arribar el dematí de dia 27 de febrer. 

Vaig mirar,  les previsions del temps. 

Esperava veure un solellet i enlloc d'això,  pluja i neu.

Vaig pensar: Quins exagerats...

L'horabaixa,  Vaig muntar el trineu, amb rodes i el meu amic en Fredorec, un cérvol amic de la infantesa,  em transportaria. 

Anàrem a Sóller,  no nevava, tot i que, que les muntanyes estaven ben nevades.

Després,  enfilarem cap a Vilafranca de Bonany,  on sabia que un poeta i la seva dona, hi vivíem. 

En Josep i na Rafela. 

El meu treball de finals de curs, havia estat una investigació exhaustiva sobre la seva obra poètica i el seu treball per la seva llengua,  que tant estima.

Férem el trajecte: Santa Maria, Santa Eugènia i ja ens va arreplegar una nevada forta. Acostumats estem.

Arribant a Sineu, encara nevava més. 

En Fredorec em va dir :

- Neuiti, no hauríem de tornar enrere? 

Vaig mirar el GPS, i li vaig contestar:

-Fredorec,  després del viatge tan llarg que em fet, i a deu quilòmetres del poble d'en Josep,  et sembla que no podem fer un esforç?

-Està be. Em va respondre i va seguir trotant. 

Arribarem a Vilafranca,  la nevada era espectacular. 

Trucarem a la porta de la casa d'en Josep i Rafela , que ja ens esperaven, li havia enviat un whasapp,  anteriorment. 

Un encant de casa, passarem cap el jardí,  

tot blanc. 

En el fons, esperava una cosa distinta de casa, ara bé, l'acollida fou entranyable. 

Li vaig entregar a Josep, el meu treball,  dedicat.

Ell ens va regalar,  el seu primer recull  de poemes, de moment,  no publicat: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum"

Soparem i tinguérem una conversa molt agradable.

El meu treball,  havia fet justícia. 

Ens vàrem oferir,  quedar a dormir.

Triarem el jardí nevat, faltaria més. 

Al dematí,  ens acomiadarem.

Rafela ens regalà, un penjant de ceràmica fet per ella, i en Josep ens regalà una ploma a cada un, amb el poema: "Salvem de l'asfalt l'origen del vol" 

Trobar neu al Pla de Mallorca, fou una sorpresa.

Conèixer a aquestes persones,  un regal dels déus. 


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

Darrer dia de febrer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada