diumenge, 26 de març del 2023

"Sin-cero"

A vegades la informació 

que mai havies cercat, 

apareix de manera sobtada. 

Quant, desconeixem, 

del trànsit de les energies.

Artistes, escultors amb marbre, a Itàlia, 

alguns tapaven les esquerdes,  per dissimular-les, 

amb cera.

Quan el sol, els arribava,es derretien i veien els errors en l'escultura. 

A Itàlia,  els escultors,  marbristes, posaven al seu taller: "sin-cero"

i els seus clients,  sabien que no estaven amanyades,  amb cera.

Una mostra de confiança,  hi havia cap a ells.

La sinceritat,  és  una actitud,  que ens porta a mostrar-nos com som.

Res a amagar. A cor obert i sense por.

Sense cap artilugi,  per entabanar als altres.

A mi, ja sigui per ingenuïtat,  o innocència; 

m'han portat moltes vegades, a escoltar el sermó. 

No veia la maldat en altres, perquè jo no en tenia.

Prou mormes,  m'arriaren i cèntims em costaren.

Avui en dia ,soc més precavid. 

Qui, em seguiu,  sabeu que jo soc: 

"Sin-cero" 

El que veis i percebeu de mi, 

és el que hi ha.

I, humilment,  em sent orgullós de ser qui soc.


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

26 de març de 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada