divendres, 3 de març del 2023

Dia internacional dels escriptors... (Escriptores?)


Aprendre a percebre el que sents,  i transmetre,  través de les paraules,  

ho considero una feina de tota una vida.  

Apreciació personal. 

Sóc autodidacta  i he assolit,  

molts coneixements,  

d'altres escriptors i escriptores. 

He investigat i per les meves mans, 

han passat mils de llibres. 

He fet diversos cursos, de l'obra Cultural Balear,  per aprendre a escriure la meva llengua materna, reprimida i oprimida. 

També,  m'ha inspirat la Natura,  

i com no, la observació. 

La meva curiositat,  m'ha donat moltes alegries, a vegades, algunes tristors,  pel que he descobert. 

Al cap dels anys,  

he assolit,  el que m'havia proposat:

Escriure mitjanament bé. 

Vull dir, tenir un cabal de paraules,  suficients,  

per expressar sentiments i emocions. 

He anat sempre acompanyat de l'estimada imaginació. 

Difícilment, atreurà als lectors,  una persona sense imaginació, que intenti escriure. 

No em vull definir, ja què sent que fer-ho, és limitar-se,  

així i tot: Em declaro poeta. 

Mai he escrit res per a la posteritat. 

Si queda un llegat meu, estaré molt orgullós si algú l'aprofita.

La xarxa, Internet i altres aplicacions,  les aprofito per transmetre el que em cou per dintre. 

Em trobo content i satisfet de mi, 

tot i que, a hores d'ara,  

aprenc cada dia,

de molts mestres. 

Humilment,  

no puc ni  vull afirmar,  

que he arribat a certa saviesa. 

Sereu vosaltres,  qui amb el que heu llegit meu, ho podreu afirmar o negar. 

Les meves paraules,  sempre han sorgit del cor, i aquesta realitat,  

m'ha fet,  poder fer, vibrar el cor dels  altres. 

Fer-ho, ha estat un gran privilegi,  i 

anar  treballant el meu do, per millorar-lo, 

una tasca, que no acabarà mai.


Josep Bonnín i  Segura 

Vilafranca de Bonany 

3 de març de 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada