dimecres, 15 de març del 2023

Enamorament volàtil


Em vaig enamorar de les plomes de les aus.

De les d'escriure també i en elles he deixat el meu amor. 

En cadascuna, 

que ha arribat a la meva vida. 

Tenen vida pròpia i cal arribar a ensemblar-se.

Sabeu, perquè resguardava les plomes d'aus -trobades per carrers I boscos-

dins dels meus quaderns; per regalar-les? 

Heu tocat, acariciat mai una ploma? 

La seva suavitat,  

em porta missatges llunyans,  

de la força que ha impulsat l'au a veure cels, a assolir el seu objectiu de vida.

Aquests cels que jo sols podré,  contemplar, o imaginar o tal volta, 

veure en els meus somnis. 

La primera vegada, que vaig recollir una ploma, a la calçada, em portà, 

la inspiració d'un poema: 

"Salvem de l'asfalt,  l'origen del vol" 

Cada cop que n'he regalada alguna,  ha anat acompanyada del poema,  verbalitzat o escrit.

Sempre en deferència i gratitud cap a elles.


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

15 de març de 2023.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada