dijous, 2 de març del 2023

Contarelles d'en Lleopard


Nosaltres,  tenim un jardí màgic. 

Una lantana (ara podada,esperant a florir en primavera) ben igual que la buganvilla i altres arbres.

Les plantes variades dels cossiols,  han resistit la nevada. 

Tenim un hort que és una selva verge,  de males herbes.  

Hi ha un albarcoquer, un cirerer, una llimonera, una olivera petita i un llorer altissim. 

Tenim una piscina d'aigua salada que és un goig.

L'altre dia, fent el meu vol matiner, l'aigua és movia de manera estranya. 

Feia remolins i no estava en marxa la depuradora. 

M'hi vaig acostar,  amb precaució. 

No vos podeu imaginar l'ensurt,  quan vaig veure comparèixer el cap d'un cocodril. 

Em va mirar amb atenció i no es va fer l'estrany. 

Atentament li vaig demanar com havia arribat a la piscina. 

- Josep (sembla que molta fauna,  coneix el meu nom) .

M'estaven translladant en avió,  per portar-me a la selva.

Entrarem a una zona de turbulències i tot es va remoure. 

La porta de la bodega,  sobtadament,  es va obrir i jo -em dic Lleopard- broma d'un membre de la tripulació,  per les taques que m'havien sortit durant el trajecte.

Estava estorat,  coses estranyes passen, cap com aquesta. 

- Deu estar molt freda l'aigua, Lleopard. 

- Cert Josep, ara bé, aprofitaré, per fer el que havia de fer a la selva.

- Vols dir? I que era? 

em tens encuriosit. 

- Per aquesta època,  fem un canvi de pell.

La que està morta,  l'ens desempellaguem, i la nova ressorgeix brillant.

Vaig contemplar en Lleopard,  mentre giravoltava. 

Una pell, semblant a una escorça,  va surar enmig la piscina i ell ben ufanós. 

-I ara que penses fer Lleopard? 

- He enviat un correu electrònic als que m'han de vindre a cercar.

No tardaran gaire. 

Al cap d'una estona, el brogit de les ales d'un helicòpter,  una persona baixava amb una corda i portava un arnès per enganxar en Lleopard. 

-Josep, quina sort, haver encertat la piscina.  Fou un miracle. 

Quan ja el treien de l'aigua, ens acomiadarem. 

-Visc en un llac de Sud-àfrica,  si alguna vegada hi vas, vine'm a visitar, a la meva pell antiga, hi ha el meu telèfon.  Per Whasapp et donaré la localització. 

Sempre havia cregut,  que el cocodrils eren agressius,  i en Lleopard em va donar una sorpresa. 

Enganxat i pujant cap a l'helicòpter, va parlar: 

-Josep, escriu alguna cosa sobre mi, els que llegeixen els teus escrits estaran encantats. 

-Gràcies Lleopard,  així ho faré.  Bon viatge. 

Vaig treure la seva pell antiga, la vaig deixar al sol, sense saber, que n'arribaria a fer. 

Quan arribi la inspiració,  ja ho decidiré. 


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

2 de març de 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada