diumenge, 19 de març del 2023

Empelt

 Dedicat a l'aniversari del naixement de Miquel Martí i Pol(19 de març de 1929)

El poeta del Poble i el meu referent, en poesia catalana.


Fa tanta estona, 

que ja no ho recordo,  

em vaig  empeltar 

de poeteses,  poetes,  escriptors,  pintors, escultors,  fotògrafs,  actrius i actors; I

de tot el món de la faràndula creativa. 

El meu arbust de l'ànima,  jovençà,  devers els dotze anys, fou empeltat,  més enrere no ho recordo. 

Varen començar a florir: escrits, poemes; 

branques de dubtes, pors i certeses. 

Ma mare, Maria Teresa,  va cuidar els empelts, amb amorossida estima. Quan, insegur,  li llegia algun poema, em deia:

"Pep Lluís,  escrius molt bé! Segueix"

Així ho vaig fer, ara el meu primer puntal, la primera persona que va creure amb mi, és al cel; i jo, repartint els fruits, dels empelts,  que han nodrit,  aquelles branques joves i tendres. 

Si hagués manera d'agrair,  a tots els que cregueren,  ajudaren a que els empelts donessin fruits; i que, curosament,  posaren adob, a les meves arrels; la llista seria inacabable. 

Avui, als setanta anys, me n'adon,  que la vida, m'ha apropat als adobs necessaris,  perquè les branques dels empelts florissin i fructificasin  i encara ho fan.


Josep Bonnín i Segura 

Vilafranca de Bonany 

19 de març de 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada