diumenge, 16 d’agost del 2015

“Una Lluna d’Art”- Nit de l'Art 2015 a Sóller









El passat dia 15, vaig poder gaudir com a espectador,  l’esdeveniment artístic “Una Lluna d’Art” a Sóller.

La situació meteorològica fou prou complicada; tot i que al final, els deus escoltaren el clam dels organitzadors i es va poder fer; malgrat a hora de muntar sobre les 18 h,  encara fes una mica d’albaïna.

Aquesta mostra d’art al carrer i a altres espais: comerços, tallers d’artistes, i a llocs com l’atri de Sant 
Bartomeu, s’ha aconseguit fiançar a lo llarg d’aquests cinc anys.

Cal i és un deure, al manco per a mi, reconèixer i valorar el treball del grup organitzador format per Ricardo Sacco, Alejandro Ruesgas, Lluís López, Paco Lorente i Salvador  Martínez; artistes i molts d’ells amics meus, que han portat aquesta tasca durant aquests anys; on, malgrat les bones intencions i sé perquè ho dic, mai s’acaba faent a gust de tothom.

No parlaré del suport a l’esdeveniment de l’antic consistori, ja que he estat molt prop de l’organització, i tinc constància que fou molt precari per no dir nul. No faré cap crítica en relació al suport als actes culturals, ja que a lo llarg del seu mandat va quedar prou palesa la seva sensibilitat cap a ells.

Quan vaig escriure que a Sóller hi havia hagut un canvi de timó cap a l’esquerra i de caratge, puc dir que tinc constància que el Batlle Jaume Servera, va telefonar a un dels organitzadors, devers tres vegades, ja que es trobava fora de Sóller, preocupat per la situació atmosfèrica, donant suport als organitzadors i recolzant, perquè es muntessin  l’esdeveniment. Després el vaig poder veure en ell.

Faig un bot al dia anterior a “Una Lluna d’Art” i vaig anar fins a Can Prunera a escoltar el pregó que Xisco Barceló va fer, en els jardins del museu.


Les seves paraules planeres però carregades de profunditat i el seu plantejament sobre el que era l’art, quina tasca conjugaven dins de la societat i la transformaven deixant una petjada dins la mateixa. En acabar, no el coneixia personalment, vàrem tenir una petita xerrada sobre el tema que és prou extens i a vegades complexe..

La meva dona i jo, varem saludar i fer una bona xerrada abans, amb molts amics i amigues.  

Una  part important del Consistori actual estava representada. No em vaig trobar amb ningú de l’oposició. No vull dir que no hi fossin.
També vaig fer cas a una personeta, possiblement la més jove de l’esdeveniment, la filla de Laura Celià, na Júlia.

Molta gràcia em va fer com a moltes altres persones, el petit conillet, que tenen adoptat a Can Prunera i si no m’equivoc regal d’un mag, que batejaren com a Frida.

Com ja he escrit, aquest any no he participat a l’esdeveniment “Una Lluna d’Art” i he pogut gaudir del més de setanta i cinc creatius i artistes que varen mostrar la seva obra.

Des de la fotografia a l’atri de Sant Bartomeu; en la que tenia exposades les obres el meu fill i molts altres amics i amigues, ja que era una exposició conjunta; de la que he de dir que s’ha assolit un alt nivell de qualitat. Crec que tinc prou criteri per dir-ho, ja que he fet les meves dèries i follies  dins del món de la fotografia durant bastant d’anys .Vaig estar parlant amb una fotògrafa amiga, sobre que el món de la fotografia et va plantejant nous reptes i has de treballar ferm per resoldre’ls amb un treball constant i disciplinat. Aquest fet, també consider que afecta a tots els artistes. Per a mi, la fotografia té la categoria d’art.

Molt interessants, a nivell general les escultures que s’exposaren a l’Alameda, així com diversos pintors ho feren a plaça.  Em va  sorprendre una tècnica en  vidre i em va agradar molt. La pintura i la creació en ella, més que prou ben representada, en diferents estils.

En el marc incomparable de  Sóller, els carrers  bullien de persones  solleriques com d’altres llocs  que estaven gaudint i preuant la tasca creativa que se’ls mostrava.

No he posat cap nom dels expositors per respecte i  no fer ni menys ni més a ningú; agraint-los la  seva sensibilitat i esforç.

Després de sopar en familía,  vàrem partir cap a casa, contents i alegres dels instants que havíem gaudit.
Esper que l’any que ve, sigui encara millor i amb aquest desijt de cor,  m’acomiad.

Josep Bonnín  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada