dimarts, 10 de gener del 2023

Escorcollant paraules

 Poemes d'hivern


Escorcollant paraules 


Mentre al jardí, la temperatura fa una baixada significativa, prop de 8º, em preparo devora l'estufa per encalanti, paraules valeroses, que tinguin la gosadia, de fer-se presents.

Els meus dits, escorcollen mots avinents, 

que el meu cor,no ha après encara.

Agafo, suaument, Harmonia i juguem a fer jeroglífics amb la llengua que estimam.

Alguns ens reconeixen (els mots?) 

i ens saluden somrients.

Esperen, pacientment, el seu torn, 

sempre sense esvalotar massa i fan entre ells una xerrameca de les seves batalletes cal·ligràfiques.

Algunes han envellit amb mi, i jo amb elles. Son les que més estimo.

Harmonia posa ordre, no massa estricta, les mima com a una bona padrina, i alguna, se li escola. Fa els ulls grossos.

Dins del joc que ens permet la grafia, la cal·ligràfia a les meves llibretes, em dónen sorpreses i ho accepto de bon grat 

La transigència és una actitud, que pretenc conservar.


Josep Bonnín i Segura

Vilafranca de Bonany

10 de gener de 2023

2 comentaris: