dijous, 5 de juny del 2014

Una dècada escrivint a Relats en Català i al Setmanari Sóller




                            Parada de Sant Jordi de la llibreria Calabruix on hi havia els meus llibres


El divendres dia 6 de juny, farà deu anys que col·labor al  Setmanari Sóller. 10 anys de moltes vivències, i que a la secció “Espais per la reflexió” he anat transmetent. Passen els cinc-cents articles escrits sobre una diversitat de temàtiques. Moltes vegades he denunciat prou absurditats i injustícies que s’han viscut. També he escrit notícies joioses, de persones per a mi molt valuoses i que han demostrat un bon saber fer.

He participat pràcticament a totes les col·laboracions especials: Fira, pel patró Sant Bartomeu i al de Nadal.

Coincidint amb aquest aniversari, puc dir que també ho he fet  a la pàgina de relats en català, on hi he publicat prop de 387 relats: articles, narrativa breu i poesia, amb un índex de 331.777 lectures.

Durant aquest període he publicat dos llibres: Un recull de poesia: “Cadències quotidianes”  (2007) i narrativa breu “Sota la meva mirada” (2009) ambdós per l’editorial Can Sifre.

He participat en prop de cinc llibres de diversos autors publicats per editorial Meteora  i l’Associació de relataires en català a la que pertany. Comptes, narrativa i poesia.

Vaig participar gustós en l’epíleg del meu amic i  poeta Marc Freixas, del llibre “El llarg camí d’escriure” (2011)  Setzevents.

No deixar de dir tampoc que duc col·laborant  des de l’any 2006 a la revista literària trimestral “Espais... de res a poc” que es publica a Barcelona; amb molts amics relataires també hi col·laboren.

Aprofitant les xarxes i Internet. Dir que a la pàgina web que gestiona el meu amic i relataire Antonio Mora,  “La Tribuna de Guimerà” on es publiquen setmanalment els meus articles.

I que per fer el màxim de difusió del que escric. Tinc dos blocs creats; “Poemes d’en Josep” i “Jo et portaré la llum” i “Contarelles” al Setmanari Sóller.

De conèixer i llegir també les obres dels meus amics i amigues relataires que han publicat, i que han tingut un molt alt nivell.

Han estat uns anys profitosos i molt enriquidors.

Podria resumir en que estim la paraula, la nostra llengua i la nostra cultura i que he batallat en força a favor d’ella combatent tots els atacs.

Gràcies!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada