dijous, 17 de març del 2011

"Comiat" - Poema dedicat a Miquel Martí i Pol


El meu primer recull de poemes publicat el 2007 per Edicions Can Sifre amb el títol de "Cadències quotidianes" , la meva dedicatòria era: "A Miquel Martí Pol, als qui han furtat la veu i als qui m'estimen". Miquel Martí i Pol ha estat el meu referent en la poesia catalana.
El poema que public per la celebració d'aquest dia és diu "Comiat", forma part d'un recull de poemes que s'ha anat publicant a dues revistes: "Furn-Al-Lugg (Fornalutx-Mallorca) i a "Espais... de res a poc" (Barcelona) , amb el títol "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" . El poema que deix aquí li vaig dedicar a Miquel Martí Pol, el dia posterior al primer aniversari de   la seva partida, per això el seu nom.Fou publicat per primera vegada a la pagina electrònica: Relats en Català (www.relatsencatala.com) 10 de novembre de 2004, en el seu record. 

Vull que en el I Dia de la Poesia Catalana, deixar aquest testimoni d'agraïment  i retre aquest petit homenatge a aquest gran poeta català i del poble Miquel Martí i Pol.


Comiat

Ahir, flairaven els teus mots
com avui
i avui
la teva sang ha abandonat els vidres.
Te n’has anat lleuger
pujant per un pont de mar blava
cap a un lloc
on el patiment s’esmicola en la boira.
Les teves paraules romanen calentes
i  els meus estatges,
on reposen, esdevenen glaçats.
Gràcies pel teu vers
per fer-nos gaudir sense massa mesura
dels sentiments amagats
que tots guardem dedins.
Ara com tu, escolt la meva mort
i em xiuxiueja el teu nom
com a altres instants
ho  fa amb el meu.
Un silenci per tu ple de recança i enyor.

Josep Bonnín

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada